دو قومی نظریہ دی حقیقت کی اے ؟؟؟ دو قومی نظریہ انگریز دا بنایا ھویا اک نفسیاتی ہتھیار سی جیدی راہیں اونھے اک تیر نال کئی شکار کیتے ، مسلم ، ھندو ، سکھ ، عیسائی ، پارسی لئی اے نظریہ دھرم دی بنیاد تے سی ، جد کہ انگریز دے وفاداراں دھرتی دے غدار ابن غداراں لئی اے مفادات دی ونڈ لئی سی ، پاکستان دے ناں تے اک ملک انگریز نیں آپنے مفاداں دی راکھی لئی بنایا جیدے تے پہلے دن توں ای آپنے وفادار دھرتی دے غدار وظیفہ خوراں نوں مڑھیا گیا ، جد کہ ھندوستان / انڈیا نوں جمہوریت لئی بنایا گیا ، پچھلے ستر سال دا رکارڈ ایس گل دا ثبوت اے کہ انگریز دے وظیفہ خور دھرتی تے قوم دے غدار ای پاکستان تے حکومت کر دے رئے ، تے عوام نوں کدی کیموفلاج جمہوری آمریت تے کدی کھلم کھلا آمریت ہیٹھ انگریز دے وفاداراں وظیفہ خوراں دی حکمرانی تھلے رکھیا گیا جنہاں ھمیش آپنے غیر ملکی مالکاں دے مفاداں دا تحفظ کیتا ملک یاں عوام دا نئیں ، انڈیا وچ اوتھے وسن آلیاں قوماں نوں اونھاں دے مڈھلے حقاں دے ملن وچ کوئی روک نئیں پیدا کیتی گئی اوتھے بولیاں جان والیاں بولیاں انڈیا دیاں قومی زباناں بنیاں , جد کہ پاکستان وچ آپنے وفادارں دی بولی نوں جہڑی کہ ایس خطے دی بولی وی نئیں سی اکثریت تے حکومتی طاقت تے مشنری راہیں مڑھیا گیا جیس کارن ملک دے دو ٹکڑے وی ھوئے، اج پنجاب دے بال آپنی ماں بولی وچ تلیم توں محروم نیں . یوپی سی پی تے علی گڑھ اشرافیہ لئی بنایا گیا دو قومی نظریہ امت مسلمہ لئی نئیں بلکہ آپنے مفاداں دے تحفظ تے ونڈو حکومت کرو لئی بنایا گیا ایس نظرئیے راہیں سپتہ سندھو دے سادہ معصوم تے دین نال محبت کرن آلے واسیاں نوں اے پٹی پڑھائی گئی کہ سارے مسلمان اک قوم نیں تے ایس خطے دے سارے غیر مسلم وکھ قوم نیں مطلب قومیت مذہب دی بنیاد اے . دو قومی نظرئیے دے چٹے چوٹھ دا پول تے ربّ سوہنے دا کلام ای کھول دیندا اے ، قرآن پڑھن تے پتہ چل دا اے کہ ہر نبی نیں آپنی قوم نوں «قال یقوم» آکھیا جہدے وچ نبوت دے شروع وچ وڈی اکثریت کافراں دی ھوندی سی یعنی مذہب دے کرکے قوم نئیں بدل دی ، سورہ قصص وچ رب سوہنے فرمایا «قارون موسی علیہ سلام دی قوم وچوں سی» جد کہ سبھ نوں پتہ اے کہ قارون تکبر کرن والا تے کافر سی ، جد کہ حضرت موسیٰ علیہ سلام رب دے نبی سن پر قومیت دوواں دی اک سی ، سورہ بقرہ دی اک آیت وی قومیت بارے کھل کے اے گل واضح کردی اے ، «او ویلہ یاد کرن قابل اے جد حضرت موسیٰ علیہ سلام آپنی قوم نوں آکھیا میری قوم دے لوکو تسیں وچھڑے(بچھڑے) دی پرستش/عبادت کرکے آپنے تے وڈا ظلم کیتا اے» ایس آیت توں صاف پتہ چلدا اے کہ ناں صرف ربّ سوہنے نیں بنی اسرائیل نوں اک قوم آکھیا بلکہ حضرت موسیٰ علیہ سلام نیں وی آپنے آپ نوں بنی اسرائیل دا فرد آکھیا ، جد کہ جنہاں نوں حضرت موسیٰ علیہ سلام مخاطب سن او بت پرست سن ، نظریہ عقیدہ وکھ سی پر اوھدے باوجود قومیت اک ای سی یعنی بنی اسرائیل .. قرآن پاک دیاں بوھت ساریاں آیتاں انگریز تے اوھدے وفاداراں دے اپنے مفاد لئی بنائے گئے دو قومی نظریہ نوں سراسر غلط ثابت کر دیاں نیں ، تے کوئی اک وی آیت ایہو جئی نئیں جیس توں ثابت ھووے کہ قومیت دی بنیاد مذہب یاں نظریہ ھوندا اے . مطلب عقیدے نظرئیے دھرم نال قومیت نئیں بدل دی سکدی. دوقومی نظرئیے کرکے پورے خطے خاص کرکے پنجاب پنجابی نوں جہڑا نقصان ہویا اوس دا کوئی ازالہ نئیں ھو سکدا ، ایس نظرئیے نیں ۲۰ لکھ پنجابیاں دیاں جاناں لئیاں دو کروڑ بے گھر ھوئے دھرتی ونڈی گئی سپتہ سندھو دے اصل وارث غیراں دے محکوم ھو گئے ، دھرتی نوں ہر سال لٹن زنانیاں نوں اغواء تے فصلاں اجاڑن والے ڈکیت ھیرو بنا دتے گئے ، دھرتی دے ھیرو اصل سورمیاں دا ذکر ای مٹا دتا گیا ، سبھ توں وڈا نقصان دھرم دی آڑ لے کے نفرتاں دا جہڑا بی لایا گیا اج او اک وڈا درخت بن گیا اے جیس کرکے پورا خطہ بدامنی معاشی بدحالی تے جنگی صورت حال وچ اے ، پاک انڈیا دویں پاسے دھرم دے ناں تے دکانداری چلان تے نفرت دا کاروبار والے ھندستان دے اک ای علاقے دے نیں ھندو ھون یاں مسلمان مقصد صرف اک اے کہ دھرم دے ناں تے لڑا کے آپنے تے انگریز دے مفاداں دا تحفظ ، مطالعہ پاکستان وچ لکھے چوٹھ توں بار نکل کے رب سوہنے دے کلام نوں پڑھ کے قوم تے امت دے فرق نوں سمجھن دی لوڑ اے ، دھرم تے مسلک / فرقہ اک مخصوص سوچ والے طبقے دے او ہتھیار نیں جنہاں دی راہیں ایہو جئے لوک آپنی دکانداری تے مفاداں نوں بچاندے نیں ... «افضل پنجابی» *پنجابی گریجویٹس فورم انٹرنیشنل.PGF Int*

دو قومی نظریہ دی حقیقت کی اے ؟؟؟


دو قومی نظریہ انگریز دا بنایا ھویا اک نفسیاتی ہتھیار سی جیدی راہیں اونھے اک تیر نال کئی شکار کیتے ، 

مسلم ، ھندو ، سکھ ، عیسائی ، پارسی  لئی اے نظریہ دھرم دی بنیاد تے سی ، 

جد کہ انگریز دے وفاداراں دھرتی دے غدار ابن غداراں لئی اے مفادات دی ونڈ لئی سی ،

پاکستان دے ناں تے اک ملک انگریز نیں آپنے مفاداں دی راکھی لئی بنایا جیدے تے پہلے دن توں ای آپنے وفادار دھرتی دے غدار وظیفہ خوراں نوں مڑھیا گیا ، جد کہ ھندوستان / انڈیا نوں جمہوریت لئی بنایا گیا ،

پچھلے ستر سال دا رکارڈ ایس گل دا ثبوت اے کہ انگریز دے وظیفہ خور دھرتی تے قوم دے غدار ای پاکستان تے حکومت کر دے رئے ، تے عوام نوں کدی کیموفلاج جمہوری آمریت تے کدی کھلم کھلا آمریت ہیٹھ انگریز دے وفاداراں وظیفہ خوراں دی حکمرانی تھلے رکھیا گیا جنہاں ھمیش آپنے غیر ملکی مالکاں دے مفاداں دا تحفظ کیتا ملک یاں عوام دا نئیں ،

انڈیا وچ اوتھے وسن آلیاں قوماں نوں اونھاں دے مڈھلے حقاں دے ملن وچ کوئی روک نئیں پیدا کیتی گئی اوتھے بولیاں جان والیاں بولیاں انڈیا دیاں قومی زباناں بنیاں ,

جد کہ پاکستان وچ آپنے وفادارں دی بولی نوں جہڑی کہ ایس خطے دی بولی وی نئیں سی اکثریت تے حکومتی طاقت  تے مشنری راہیں مڑھیا گیا جیس کارن ملک دے دو ٹکڑے وی ھوئے، اج پنجاب دے بال آپنی ماں بولی وچ تلیم توں محروم نیں .

یوپی سی پی تے علی گڑھ اشرافیہ لئی بنایا گیا دو قومی نظریہ امت مسلمہ لئی نئیں بلکہ آپنے مفاداں دے تحفظ تے ونڈو حکومت کرو لئی بنایا گیا ایس نظرئیے راہیں سپتہ سندھو دے سادہ معصوم تے دین نال محبت کرن آلے واسیاں نوں اے پٹی پڑھائی گئی کہ سارے مسلمان اک قوم نیں تے ایس خطے دے سارے غیر مسلم وکھ قوم نیں مطلب قومیت مذہب دی بنیاد اے .

دو قومی نظرئیے دے چٹے چوٹھ دا پول تے ربّ سوہنے دا کلام ای کھول دیندا اے ، 

قرآن پڑھن تے پتہ چل دا اے کہ ہر نبی نیں آپنی قوم نوں «قال یقوم» آکھیا جہدے وچ نبوت دے شروع وچ وڈی اکثریت کافراں دی ھوندی سی یعنی مذہب دے کرکے قوم نئیں بدل دی ،

سورہ قصص وچ رب سوہنے فرمایا «قارون موسی علیہ سلام دی قوم وچوں سی»

جد کہ سبھ نوں پتہ اے کہ قارون تکبر کرن والا تے کافر سی ، جد کہ حضرت موسیٰ علیہ سلام رب دے نبی سن پر قومیت دوواں دی اک سی ،

سورہ بقرہ دی اک آیت وی قومیت بارے کھل کے اے گل واضح کردی اے ،

«او ویلہ یاد کرن قابل اے جد حضرت موسیٰ علیہ سلام آپنی قوم نوں آکھیا میری قوم دے لوکو تسیں وچھڑے(بچھڑے) دی پرستش/عبادت کرکے آپنے تے وڈا ظلم کیتا اے»

ایس آیت توں صاف پتہ چلدا اے کہ ناں صرف ربّ سوہنے نیں بنی اسرائیل نوں اک قوم آکھیا بلکہ حضرت موسیٰ علیہ سلام نیں وی آپنے آپ نوں بنی اسرائیل دا فرد آکھیا ، جد کہ جنہاں نوں حضرت موسیٰ علیہ سلام مخاطب سن او بت پرست سن ، نظریہ عقیدہ وکھ سی پر اوھدے باوجود قومیت اک ای سی یعنی بنی اسرائیل ..

قرآن پاک دیاں بوھت ساریاں آیتاں انگریز تے اوھدے وفاداراں دے اپنے مفاد لئی بنائے گئے دو قومی نظریہ نوں سراسر غلط ثابت کر دیاں نیں ، تے کوئی اک وی آیت ایہو جئی نئیں جیس توں ثابت ھووے کہ قومیت دی بنیاد مذہب یاں نظریہ ھوندا اے .

مطلب عقیدے نظرئیے دھرم نال قومیت نئیں بدل دی سکدی.


دوقومی نظرئیے کرکے پورے خطے خاص کرکے پنجاب پنجابی نوں جہڑا نقصان ہویا اوس دا کوئی ازالہ نئیں ھو سکدا ، ایس نظرئیے نیں ۲۰ لکھ پنجابیاں دیاں جاناں لئیاں دو کروڑ بے گھر ھوئے دھرتی ونڈی گئی سپتہ سندھو دے اصل وارث غیراں دے محکوم ھو گئے ، دھرتی نوں ہر سال لٹن زنانیاں نوں اغواء تے فصلاں اجاڑن والے ڈکیت ھیرو بنا دتے گئے ، دھرتی دے ھیرو اصل سورمیاں دا ذکر ای مٹا دتا گیا ، سبھ توں وڈا نقصان دھرم دی آڑ لے کے نفرتاں دا جہڑا بی لایا گیا اج او اک وڈا درخت بن گیا اے جیس کرکے پورا خطہ بدامنی معاشی بدحالی تے جنگی صورت حال وچ اے ، 

پاک انڈیا دویں پاسے دھرم دے ناں تے دکانداری چلان تے نفرت دا کاروبار والے ھندستان دے اک ای علاقے دے نیں ھندو ھون یاں مسلمان مقصد صرف اک اے کہ دھرم دے ناں تے لڑا کے آپنے تے انگریز دے مفاداں دا تحفظ ،

مطالعہ پاکستان وچ لکھے چوٹھ توں بار نکل کے رب سوہنے دے کلام نوں پڑھ کے قوم تے امت دے فرق نوں سمجھن دی لوڑ اے  ، دھرم تے مسلک / فرقہ اک مخصوص سوچ والے طبقے دے او ہتھیار نیں جنہاں دی راہیں ایہو جئے لوک آپنی دکانداری تے مفاداں نوں بچاندے نیں ...

«افضل پنجابی»

*پنجابی گریجویٹس فورم انٹرنیشنل.PGF Int*

Comments

Popular posts from this blog

صوبائی زبانوں کو فوراَ نافذ اور قومی زبان کے لیے آئینی ترمیم کی جائے۔

Triple Role of Punjabi Is An Urge To Revive The Punjabi Nationalism.

The Rise of Punjabi Nationalism.